Hoe een nieuw telefoonabonnement een grote stap naar de toekomst werd

Twee weken geleden schreef ik al dat ik een grote stap heb kunnen nemen in het afsluiten van mijn verleden. In 2016 kwam ik uit de schuldsanering en dacht ik dat de wereld aan mijn voeten zou liggen. Well, guess I was wrong want hoewel ik inderdaad uit de schuldsanering kwam met een schone lei en verlost was van een hele hoop ellende, bleef mijn verleden toch aan mijn kleven. Eerlijk is eerlijk, ik ben verantwoordelijk voor mijn verleden en ook voor de consequenties die ik nu soms ook nog voel. De grote stap naar de toekomst en dus met het afsluiten van mijn verleden, bleek in een telefoonabonnement te liggen.

Telefoonabonnement

Een van de dingen die ik heel lang niet kon was een telefoonabonnement afsluiten. Hallo BKR registratie. Ook al was ik uit de sanering, de BKR registratie bleef gewoon staan. Dat wist ik maar toch voelde het enigzins zuur dat het verleden mij hierdoor bleef achtervolgen. Het afsluiten van een telefoonabonnement is dan ook heel lang een no go geweest en eigenlijk had ik mij daar ook een beetje bij neergelegd. Tot afgelopen maand en ik besloot het te proberen. Eigenlijk stiekem meer om te kijken wat de situatie zou zijn en ik ging er vanuit dat het toch afgewezen zou worden. Diep van binnen heb ik namelijk een hele grote angst opgebouwd dankzij mijn verleden en iedere afwijzing maakt die angst een beetje groter. Zo groot, dat ik eigenlijk een heleboel dingen niet meer durf omdat ik altijd mijn schulden verleden aan mij heb kleven. Soms ben ik toch echt niet zo stoer ;-).

Trillend

Bron: T- mobile

Ik koos voor T-Mobile omdat ik daar altijd tevreden over ben geweest en daarin heel trouw ben. Ik koos wederom voor een Samsung telefoon (ook daar ben ik trouw in) en dit keer voor de Samsung S9 want mij Samsung S7 Edge begon wat kuren te vertonen. Wellicht komt dat ook omdat er meer dan 3000 foto’s opstaan. Ik deed trillend de aanvraag in de veronderstelling dat ik toch een afwijzing zou krijgen. Maar tot mijn verbazing kreeg ik een akkoord en was ik ineens de eigenaar van een gloednieuw abonnement. Ik heb even een traantje moeten wegpinken. Voor heel veel mensen zal een nieuw telefoonabonnement de normaalste zaak van de wereld zijn maar voor mij was dit een mijlpaal en toch kon ik het ergens niet geloven dat het was gelukt.

Samsung S9+

Waar ik in eerste instantie koos voor de Samsung S9, werd het uiteindelijk de Samsung S9+ na wat advies en met het excuus “ik ben een blogger dus een goede camera is een must” (plus dat het maar een paar euro op het abonnement scheelde). En nog steeds kon ik het niet geloven. Het werd pas echt toen ik het doosje met de telefoon in mijn hand hield, de factuur tekende (ondertussen had ik nog allerlei doem gedachten) en mijzelf drie keer kneep om het echt te geloven.

Inmiddels ben ik een paar weken de trotse eigenaresse van een Samsung S9+ en soms geloof ik het nog steeds niet. Deze telefoon staat symbool voor een nieuwe periode in mijn leven en eindelijk kan ik weer een stap zetten in het loslaten van mijn verleden. Een verleden met blaren waar ik zelf verantwoordelijk voor ben. Maar ook voor de nieuwe periode in mijn leven ben ik verantwoordelijk en die nieuwe Samsung S9+ herinnert mij daar elke dag aan. De geweldige foto’s, alle technische snufjes die ik nog aan het ontdekken ben, het heerlijke geluid wat er uitkomt en natuurlijk de geweldige vormgeving. Zo blij als een klein meisje in een snoepwinkel, zeg maar ;-).

Welke telefoon hebben jullie op dit moment?

Take care!

Xoxo

Deze blog is tot stand gekomen middels een samenwerking

, , , , , , , , ,

4 Responses to Hoe een nieuw telefoonabonnement een grote stap naar de toekomst werd

  1. Darina 7 juni 2018 at 07:14 #

    Geweldig om te lezen! Ik kan me voorstellen hoe goed dit
    voelt!

  2. Daenelia 7 juni 2018 at 09:03 #

    Ik heb er heel lang over gedaan om over te stappen naar een smartphone en een abonnement. Liever zou ik het niet hebben. Ik gebruik nauwelijks mijn databundel en belbundel, en in de 3 jaar dat ik een smartphone heb, heb ik er misschien 10 keer mee gebeld. Okay, dat is overdreven. 25 keer.
    Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor jou een gevoel van bevrijding geeft. Ik heb mijn telefoon ook omdat je echt niet normaal aan het sociale verkeer kan deelnemen zonder (hoe weinig ik hem ook gebruik). Dus dat abonnement staat ook voor ‘weer onderdeel zijn van de samenleving’.
    Toch vind ik het ondingen. Echt. Ik zou liever zonder leven.
    Maar ik heb ook een redelijke spiegelreflex camera. (Is het een idee om je foto’s over te zetten op je computer? Of een external harddisk? Ik schoon mijn toestel regelmatig op.)

  3. Sonja 7 juni 2018 at 09:17 #

    Ik heb tot nu toe nog steeds alleen een sim abbo. Echter mijn mobiel is K met peren! Nooit meer een Nokia!
    Ik wil deze ook, echter ik durf ook niet! Hahaha… ik betaal nu 13 euro, dan ben ik meer kwijt!

  4. Adine @ LekkerLevenMetMinder.nl 7 juni 2018 at 10:30 #

    Ik ben laatst – na iets van 15 jaar Telfort – overgestapt naar Simpel. Voor een sim only-abonnement (dat had ik ook altijd al, vind het echt onzin om elke twee jaar weer bezig te zijn met het overzetten van al m’n troep op een nieuwe telefoon) met onbeperkt bellen, sms’en en 5GB internet betaal ik nu een tientje in de maand. Mijn vorige abonnement was – voor de 10GB die ik daarbij had – met 21 euro ook redelijk voordelig, maar dit scheelt meer dan de helft!

    Toegegeven; heel soms is het bereik iets minder, maar dat is heel beperkt en het prijsverschil heb ik voor dat iets betere bereik niet over. Volgens mij komt dat doordat Telfort op het KPN-netwerk zit en Simpel op het T-mobile netwerk.

Geef een reactie