Selecteer een pagina

Happy Wednesday! Het normale leven is voor mij weer begonnen na twee heerlijke weken vakantie waarvan ik genoten heb. Inmiddels ben ik al weer back to work en vind ik mijn dagelijkse routine weer terug. Vakantie is leuk maar je raakt wel je routine kwijt. Maar eerst is het nog tijd voor een weekly pictures van mijn laatste vakantieweek. Een week waarin ik nog op Tenerife was, een cultureel uitje deed in Amsterdam en nog even genoot van mijn vakantie. Wat ik allemaal verder deed, lees je uiteraard vandaag.

Maandag 18 september ‘17

De laatste volle dag op Tenerife is aangebroken en ook deze dag beginnen wij op ons bedje aan het zwembad. Nog even lekker relaxen, genieten van de zon, zwemmen en tijdschriften lezen. Heerlijk! We blijven eigenlijk de hele dag bij het zwembad liggen om nog die laatste zonnestralen mee te pikken want ook vandaag is het weer 29 graden. Aan het eind van de middag, gaan we terug naar ons appartement om ons klaar te maken voor de avond want vanavond wil ik dan eindelijk een tas gaan kopen die al de hele week naar mij lonkt. Ik ben gek op het Spaanse merk “ Tous” en ik heb een geweldige tas gezien waar ik de hele week over na heb gedacht of ik hem ga kopen aangezien het een behoorlijke smak geld is. Je begrijpt dat de tas aan het eind van de avond gewoon van mij is. We lopen nog even door de winkelstraat van Playa de las Americas en sluiten de vakantie af met een sushi diner waar wij de eerste avond ook begonnen. Het was zo lekker. De rest van de avond brengen wij door in het appartement en luieren nog een beetje rond.

Dinsdag 19 september ‘17

De dag van vertrek is aangebroken. Helaas maar ik kijk met een grote glimlach terug op deze vakantie. Het was een top vakantie en ik heb genoten. De ochtend gebruiken wij om de koffers in te pakken en het appartement te fatsoeneren. Uiteraard is het nog even puzzelen over het gewicht van onze koffers want uiteraard hebben wij teveel geshopt maar uiteindelijk komt het helemaal goed. Rond 12 uur trekken wij de deur van het appartement achter ons dicht en gaan nog even lunchen in het winkelcentrum aan de overkant. We doen de laatste shoppings in de Mercadona (geweldige beauty afdeling) en kopen allebei nog een parel armband. Parels zijn toch wel een beetje het symbool van Tenerife. Rond een uur of 1 komt onze bus voorgereden en is de vakantie voorbij. Als wij op het vliegveld aankomen, blijkt dat het vliegtuig dat ons zou komen ophalen, niet is vertrokken van Schiphol en Tui twee kleinere vliegtuigen heeft laten vertrekken. Er is nogal wat onduidelijkheid over wie in welk vliegtuig gaat en hoe laat we vertrekken. Met ruim 300 mensen staan wij dus te wachten totdat wij worden ingecheckt. Gelukkig treffen wij een hele aardige grondstewardess die ons niet alleen op de eerste vlucht boekt maar ons ook nog naast elkaar zet (dat was bij het andere vliegtuig niet het geval geweest). De tijd van vertrek blijft onduidelijk en wij hangen wat rond bij de gate. Uiteindelijk valt de vertraging mee en wordt het een hilarische terugvlucht want het personeel is niet al te vrolijk en de bevoorrading heeft ze in de steek gelaten want er is niet voldoende eten aan boord voor iedereen. Gelukkig zitten wij met hele gezellige mensen en vliegen de sarcastische grappen continue door de cabine. Iedereen deelt het meegebrachte eten maar met elkaar en het worden dus bij elkaar geschraapte maaltijden. Maar we lachen gelukkig wat af.  Iets later dan gepland landen wij weer op Schiphol waar mijn ouders mij ophalen. Met een goed gevoel kom ik thuis want wat een leuke vakantie was dit. Thuis aangekomen staat er een heel lief boeketje op mij te wachten van mijn ouders. Met wederom een glimlach val ik in slaap.

Woensdag 20 september ‘17

Vandaag moet ik vroeg opstaan want deze slimmerd heeft een afspraak gepland met het waterbedrijf om de watermeter te vervangen. Ik wacht braaf tot 12 uur maar er komt niemand. Als ik dan toch maar eens ga bellen, blijkt dat degene die ingepland was verlof heeft. De hele ochtend heb ik braaf voor niets zitten wachten maar krijg wel 1000 excuses van het waterbedrijf. Ik ga lekker naar de markt toe. Iets waar ik normaal gesproken niet echt de tijd voor heb en sla een heleboel verse groenten, fruit en natuurlijk kaas in (mijn absolute favoriet bij ons op de markt). Ik ga nog even snel langs de bieb voor een stapel verse boeken en sluit mij dan lekker op in huis onder het genot van een gezonde salade (mijn favoriet met spicy zalm) en nieuwe boeken. ’s Avonds eet ik bij mijn ouders en mijn vader heeft een heerlijke groentesoep gemaakt met behulp van de Lidl. Ik ga nog even bij een vriendin langs om bij te kletsen en ik sluit de dag thuis nog een beetje rommelend af.

Donderdag 21 september ‘17

Wederom een vakantiedag waarop ik vroeg opsta want ik heb een coaching afspraak. Even bijpraten over de vakantie en concrete doelen stellen voor de komende weken. Ik heb nog dollars van de Amerika reis die nu onnodig liggen te zijn en rij langs de bank die ze niet kan en wil wisselen. People what happened met banken?? Met mijn dollars in mijn portemonnee ga ik dus maar snel naar mijn ouders want wij gaan een dagje cultuur snuiven in Amsterdam. Eerst bezoeken wij het Banksy museum (aanrader) waar ook een Salvador Dali tentoonstelling is. Daarna lopen wij onder het Rijksmuseum door naar het Spiegelkwartier om gallery’s te bekijken waar ik een hele mooie pen tekening op de kop tik en gaan wij lunchen bij Van Dobben. Yup, die van de beroemde kroket maar zij hebben ook hele lekkere andere broodjes. Na de lunch lopen wij weer op ons gemak terug naar de auto. Terug in Zandvoort is mijn energie op en thuis ga ik gewoon even ordinair nappy time doen. Als ik wakker word, voel ik mij een stuk beter en ik ga lekker weer bij mijn ouders eten. Ja jongens, ik neem het er even van. Ook deze vakantiedag gaat met een goed gevoel de boeken in. Zoals ik al zei: ik heb een heerlijke vakantie gehad!

Vrijdag 22 september ‘17

En ook vandaag wordt een leuke dag want ik ga op stap met een vriendin. Vroeger deden wij heel vaak dit soort uitstapjes en wij herstellen hem vandaag in ere. We rijden even langs de Action want ja, je hebt altijd wel wat nodig van de Action. Daarna gaan wij richting Zaandam om Loods5 te bezoeken. Shame on me, ik was daar nog nooit geweest maar ik heb mijn ogen uitgekeken en heel wat ideetjes opgedaan. Uiteindelijk lopen wij met lege handen weer naar buiten (een unicum, believe me). We doen nog wat boodschappen en aan het eind van de middag ben ik weer thuis en ga lekker op de bank hangen. Ik kijk de documentaire van Lady Gaga en krijg af en toe de rillingen van herkenbaarheid (druk op jezelf leggen, continue over je grenzen heen gaan, het beste meisje van de klas willen zijn). De documentaire maakt behoorlijk veel indruk op mij. De rest van de avond is gewoon relaxed onder een dekentje op de bank.

Zaterdag 23 september ‘17

Ik heb bij de bieb het laatste boek van Lisette Jonkman gehaald en wat een leuk boek is dat! Bijna de hele zaterdagochtend en –middag breng ik lezend door. Ik kan hem eigenlijk niet wegleggen maar probeer ondertussen wel wat klusjes in huis te doen want het huishouden gaat ook gewoon door (wanneer vindt iemand daar wat op dat het automatisch gaat?). Aan het einde van de middag heb ik met een vriendin afgesproken en gaan wij de stad in. Voor ons is dat dus Haarlem. We lopen wat door de stad, zitten op een terrasje en gaan uiteindelijk eten bij Specktakel. Haar favoriete restaurant waarvan ze vond dat ik het ook eens moet uitproberen. Het is inderdaad een spektakel met hele aparte gerechten. We eten lekker en kletsen heel wat weg met het stel naast ons. De tijd vliegt voorbij. Moe maar voldaan kom ik thuis en duik lekker mijn bedje in.

Zondag 24 september ‘17

Gisterenavond ben ik redelijk vroeg naar bed gegaan en een goede nacht slaap, zorgt ervoor dat ik redelijk uitgerust op sta. Een rustige zondagochtend zorgt ervoor dat ik de dag relaxed kan beginnen. Ik heb een afspraak in Amsterdam en op mijn gemak ga ik daar naar toe. Als ik thuis kom ben ik moe en besluit de rest van de zondag een lazy Sunday te doen. Ik ga natuurlijk wel eindelijk weer eens bij mijn ouders eten op zondag waar wij de traditionele family meal hebben en waar mijn vader extra uitpakt met eten en de dingen die ik lekker vind. Thuis kijk ik nog even Heel Holland Bakt en dan zit de vakantie erop. Ik ga op tijd naar bed want morgen gaat de wekker weer.

Hoe was jullie week? Hebben jullie nog leuke plannen voor komende week?

Take care!

xoxo

Voor deze blog zijn affiliate links gebruikt. Klikken en kopen via deze link is lief en helpt Plus een Beetje maar kost niets extra’s.