Selecteer een pagina

Happy wednesday! Het gewone leven mag inmiddels dan wel weer begonnen zijn maar vandaag is het lekker tijd om terug te kijken op een heerlijke vakantie week. Een week die gevuld was met lekker eten, leuke uitstapjes en relax tijd. Ik kijk echt terug op een hele fijne vakantie die ik wel even nodig had en stiekem te kort vond. Vandaag is het in ieder geval tijd om terug te kijken naar deze mooie week en ik heb een heleboel te vertellen. Lees je mee?

Maandag 11 juni ’18

We gaan vandaag naar Grasse, een bezoekje dat op mijn nummer 1 plek staat als het gaat om things to do. Grasse is de aller bekendste parfum stad ter wereld en de home town van Fragonard. Mocht je hier nou meer informatie over willen lezen, check dan de blog van afgelopen zaterdag. Een paar jaar terug kocht ik mijn eerste Fragonard geur en eigenlijk ben ik sindsdien een beetje verliefd op de aparte geuren. Ik breng dan ook behoorlijk wat tijd door in de fabriekswinkel omdat ik maar geen keuze kan maken. Ik had een geur in mijn gedachte maar toen ik andere geuren rook, kon ik niet meer kiezen. Nou ja, het hele verhaal heb je zaterdag natuurlijk kunnen lezen.

Als ik eindelijk de winkel van Fragonard uitloop, lopen we nog even de straten van Grasse in om een kopje koffie te drinken. Ik had gehoopt dat een van de winkels er nog zou zijn waar ik vorige keer een armbandje kocht maar helaas waren er een hoop winkels weg. Na de koffie stappen wij in de auto om naar Saint Paul de Vence te gaan. Een kunstenaarsdorp gebouwd op een behoorlijke berg. De straatjes zijn te stijl voor mij en ik besluit beneden te wachten als mijn ouders de klim naar boven nemen. Er lopen immens veel toeristen rond dus ik heb genoeg te bekijken. Als mijn ouders terug zijn, gaan we lunchen bij een restaurant waar het ontzettend druk is en we zelfs even moeten wachten maar uiteindelijk onder een oude boom lekker kunnen zitten met een heerlijke steak tartare. De steak tartare is een rode draad door deze vakantie week. Als onze buikjes vol zitten, gaan we naar de auto om terug te gaan naar het appartement. We stoppen nog even bij een Nike outlet en C&A waar we allemaal iets kopen en sluiten de dag af in het appartement.

Dinsdag 12 juni ’18

Als ik wakker word, hoor ik buiten de regen kletteren en baal er eigenlijk een beetje van. Dat is echt het laatste wat ik wil in mijn weekje weg. We gooien de planning om en gaan vandaag naar het winkelcentrum Polyvore, wat vlak bij het appartement ligt. Een onwijs mooi winkelcentrum met de bekende grote ketens maar ook met wat apartere winkels. Ik koop wat kleine dingetjes en wil eigenlijk gaan voor de zwarte Vans die al zo lang op mijn lijstje staan. Maar helaas zijn ze uitverkocht in mijn maat.

Na het shoppen gaan wij eindelijk naar een hypermarché. I love supermarkten in het buitenland en dan vooral van die immense waarin je kunt verdwalen. Dat is bij deze ook het geval en ik vind het heerlijk om rond te dwalen en naar al het lekkers te kijken. Ik vind verschillende smaken van mijn favoriete San Pellegrino drankje die ik natuurlijk moet testen. Heel wat lekkere dingen belanden in de winkelwagen. We rijden op ons gemak terug naar het appartement en ik ga verder met het verslinden van een van de boeken die ik mee heb.

Woensdag 13 juni ’18

Een dingetje wat wij hebben overgehouden uit de tijd dat wij veel in Spanje verbleven is op de markt een gebraden kip kopen. De lekkerste gebraden kip koop je gewoon op de markt in Spanje of Frankrijk en bij ons is het inmiddels een soort traditie geworden. We beginnen de dag dus met naar de markt gaan en strijken dan lekker neer op een terrasje bij de bakker waar ze heerlijk gebak verkopen. Deze vakantie staat in het teken van veel en lekker eten. We doen nog wat boodschappen bij de overdekte markt en bij een immens grote groenteboer en wandelen dan op ons gemak terug naar het appartement om even te relaxen. Ik beheers de Mediterraanse levensstijl heel goed.

Aan de overkant van het appartementen complex zit een brasserie waar mijn vader graag wil lunchen. Het wordt een late lunch maar als we bij de brasserie aankomen en ons willen settelen, hebben ze ineens nog maar 2 gerechten. Het was een hele rare situatie to be honest. We besluiten om dan maar meteen met de bus naar het oude dorp van Cagnes-sur-mer te gaan wat in de Middeleeuwen is gebouwd en daar te gaan lunchen. De bus chauffeur rijdt echt crazy en met een snelheid die bizar is. Helemaal omdat de straatjes echt smal zijn. But we make it. We ploffen op het eerste terras neer en de rode draad van deze vakantie is weer een feit. Na de lunch lopen we nog door de straatjes van het oude dorp. Het is echt oud maar wel ontzettend mooi, ook door alle planten en bomen die er groeien. Als het lichtjes begint te regenen, gaan we terug naar de bushalte en treffen dezelfde chauffeur die met dezelfde snelheid weer naar beneden rijdt. Die hele busrit was dus al een ervaring op zich. De rest van de middag en avond luieren we in het appartement. Perfecte balans van dingen ondernemen en relaxen.

Donderdag 14 juni ’18

Vandaag gaan we drie landen op een dag bezoeken. Ik wil namelijk heel graag naar San Remo. Toen ik in Nice studeerde, had ik een Amerikaanse studie genoot die regelmatig naar San Remo ging omdat ze daar een chinees restaurant had ontdekt waar je voor € 2,50 een hele maaltijd kon eten. Niet dat ik nog weet waar dat restaurant was maar ik wilde wel graag er nog een keer heen en mijn vader was er nog nooit geweest.

Op Google ontdek ik Bussana Vechia, een plaats die ooit verwoest is door een aardbeving en in de jaren 60 is opgebouwd door hippies en kunstenaars. Op de plaatjes ziet het er tof uit dus we willen daar beginnen. Vanaf de snelweg zie je het liggen en de tom tom kan het ook vinden maar als wij op zoek gaan naar de weg om de berg op te gaan, stuiten wij op een industrie terrein en een hek met een kartonnen bord erop. Het was dus een leuk idee met een onmogelijke uitvoering want we gaan nooit die berg opkomen. Achter het hek was een smal weggetje. Ik ben een beetje teleurgesteld want de verhalen die ik las klonken onwijs interessant.

We dwalen dus maar af naar San Remo en gaan de stad een beetje bezichtigen. Wat mij eigenlijk deze hele reis opvalt is dat de crisis overal goed heeft toegeslagen en alles een beetje vervallen eruit ziet. Het kan ook zijn dat ik een heel ander beeld in mijn gedachten had uit de tijd dat ik hier studeerde maar ik vind alles er zo vervallen uitzien. Zo ook in San Remo. We dwalen af naar de boulevard en zitten even aan zee voordat we op zoek gaan naar een plek waar ik pizza kan eten. Cause when you are in Italy, you eat pizza. Vind ik dan. We vinden wederom ergens in een steegje een leuk restaurantje met heerlijke pizza en ik ben dus blij. Na het eten kan ik het niet laten om de Pandora winkel in te gaan want ik wil al heel lang een nieuwe leren armband. Eindelijk besluit ik er eentje te kopen en van mijn ouders krijg ik er een bedel aan die mij aan deze vakantie zal herinneren. Ik probeer tegenwoordig elke vakantie een sieraad te kopen die mij aan de vakantie doet herinneren.

Op de terugweg rijden we door Menton (wat ik dan wel weer de allure van de Côte d’Azur vind hebben) en door Monaco. Een plek waar ik vaak kwam toen ik nog in Nice studeerde. Gewoon op een zondag toeristen kijken. Vandaag was dus een klein tripje door memory lane. Terug bij het appartement plonsen we nog even het zwembad in en relaxen de avond door.

Vrijdag 15 juni ’18

De laatste dag van de vakantie is aangebroken en die breng ik uiteraard door in de stad waar ik studeerde: Nice. We gaan er met de bus naar toe en stappen midden in het centrum uit waar ik meteen al punten herken. Sinds ik hier studeerde is er veel veranderd. Zo is het mij vroeger nooit echt opgevallen dat er veel toeristen waren maar nu zie ik alleen maar toeristen. Ook in Nice valt het mij weer op hoe hard de crisis heeft toegeslagen en hoe vervallen de stad er in bepaalde delen uit ziet. Misschien had ik gewoon nog een ideaalbeeld vast van hoe het was toen ik hier woonde en valt het mij daarom een beetje tegen.

Gelukkig ontdek ik ook wel veel leuke nieuwe dingen en dan vooral leuke eet tentjes en winkeltjes. We dwalen wat door de stad maar het is belachelijk warm vandaag dus het is best een pittig dagje. Alle bekende plekjes van vroeger zoals Place Masséna en de bloemenmarkt in het oude Nice bezoeken we. We zitten nog even op de boulevard en lopen dan door de kleine straatjes van het oude centrum tegen een Indiaas restaurant aan waar we heerlijk eten. Na de lunch lopen we weer op ons gemak door het centrum naar de bus terug.

Terug in het appartement, pak ik mijn tassen in en maak mij klaar voor het vertrek morgen.

Zaterdag 16 juni ’18 + Zondag 17 juni ’18

Ik heb niet zo’n goede nacht en word behoorlijk brak wakker, inclusief een cadeautje van de muggen. Gelukkig staat alles al klaar en kan ik relaxed even douchen en nog ontbijten. Om 7 uur zetten mijn ouders mij af op het vliegveld van Nice en ga ik heel relaxed en ontspannen door de security check met alleen mijn handbagage. Mijn tassen gaan met mijn ouders mee in de auto. Ik heb lekker de tijd om even op adem te komen en nog even te ontspannen voordat ik het vliegtuig in ga. Ik blijf de security check en het vliegtuig een spannend iets vinden met de huidige staat van mijn lichaam.

Gelukkig valt het allemaal mee en landen we om kwart over 11 al op Schiphol. Ook nu kan ik meteen doorlopen, doe wat boodschappen op het vliegveld en stap dan in de bus naar huis. Als ik thuis aan kom, eet ik even snel wat en val dan in slaap. Spanning en een slechte nacht, helpen niet echt mee ;-). De rest van de dag komt er niet veel uit mijn handen.

Hetzelfde geldt voor zondag. Ik rommel wat en doe vooral rustig aan. Draai wat wasjes, ruim wat op en bereid mij voor op de nieuwe week.

Deze heerlijke week zit er helaas op maar hoe was jullie week?