Happy saturday! Het weekend is weer begonnen en als het net zo koud wordt als afgelopen week, is er niets fijner dan met een goed boek en een dekentje op de bank te kruipen. Tenminste, dat vind ik. Afgelopen januari deelde ik al mijn boeken doel voor 2017 met jullie. Vandaag een update van mijn Goodreads challenge en de boeken die ik in januari las. Mijn doel voor dit jaar is 52 boeken en vandaag deel ik met jullie hoe ver ik ben met mijn challenge en welke boeken ik in januari las.
In januari las ik de volgende 6 boeken:
Miracle Morning – Hal Elrod
Met Miracle Morning heeft auteur Hal Elrod – zelf het levende bewijs dat deze methode werkt – mensen geholpen meer in het leven te bereiken. Tienduizenden mensen zijn er met behulp van dit boek al in geslaagd grote veranderingen in hun leven door te voeren. Deze methode hielp hen een succesvoller, rijker en bevredigender bestaan te leiden. Introduceer 6 simpele, nieuwe gewoontes in je leven: stilte creëren, affirmeren, visualiseren, bewegen, lezen en schrijven, en merk zelf het verschil. Elrod laat in deze praktische gids zien hoe iedereen aan de hand van deze zes nieuwe gewoontes in 30 dagen kan werken aan meer focus, positiviteit, regelmaat en bewustzijn. En dat allemaal voor 8 uur ’s ochtends.
Naar dit boek was ik erg benieuwd omdat ik er al heel veel over online had zien verschijnen en er mensen zijn die zweren bij de Miracle Morning methode. Nu wil ik de methode eerst gaan proberen voordat ik mijn mening hierover geef. De recensie volgt natuurlijk nog als ik het zelf heb uitgeprobeerd.
Lawinegevaar – Suzanne Vermeer
“Advocate Chantal Donkers breekt definitief door als succesvol strafrechtadvocate na het winnen van een zaak die vol in de aandacht van de media staat. Ineens hoort ze bij ‘de groten’ en is ze een graag geziene gast in nieuws- en actualiteitenprogramma’s. Dat deze roem ook een keerzijde heeft, ontdekt ze als ze te maken krijgt met een stalker.
Om even te ontsnappen aan alle stress en drukte boekt Chantal een skivakantie naar Zwitserland met haar vriend Niels. Maar een week voor vertrek gaat ’s avonds de deurbel. Er staat een meisje op de stoep dat beweert de dochter te zijn van Chantals jongere zus Amber. De zus met wie ze al ruim tien jaar geen contact meer heeft. Het meisje stelt zich voor als Fenna en stapt naar binnen met de woorden: ‘Mama zegt dat ik bij jou veilig ben.’
Ik ben gek op de boeken van Suzanne Vermeer en dit genre. De boeken lezen als een trein en ze houden je vast tot de laatste pagina. Zo ook bij “Lawinegevaar”. Ik vond hem onverwacht en had bepaalde dingen niet zien aankomen. Goed en spannend geschreven.
Pogingen iets van het leven te maken, het geheime dagboek van Hendrik Groen
Hendrik Groen mag dan oud zijn, hij is nog lang niet dood en niet van plan zich eronder te laten krijgen. Toegegeven: zijn dagelijkse wandelingen worden steeds korter omdat de benen niet meer willen en hij moet regelmatig naar de huisarts. Technisch gesproken is hij bejaard. Maar waarom zou het leven dan alleen nog maar moeten bestaan uit koffiedrinken achter de geraniums en wachten op het einde? In korte, ogenschijnlijk luchtige, maar vooral openhartige dagboekfragmenten laat Hendrik Groen je een jaar lang meeleven met alle ups en downs van het leven in een verzorgingshuis in Amsterdam-Noord. Op de laatste dag van het jaar zal het nog moeilijk zijn om afscheid nemen van dit charmante personage.
Ik had wat moeite om in dit boek te komen maar uiteindelijk heb ik regelmatig hard op lachend de dagboekstukken gelezen van Hendrik Groen. Heerlijk het tegendraadse van deze oude meneer en vooral ook de gedachten gang die er achter zit. Het leukste vond ik dat het in dagboekvorm is geschreven en je het dus ook echt leest uit perspectief van de dagboekschrijver. Dit was echt een van mijn favoriete boeken van deze maand. Ik ga zeker het vervolg lezen.
Jij bent een badass – Jen Sincero
Met alle wildgroei aan inspirerende zelfhulpboeken is het Jen Sincero gelukt om een verfrissend, goudeerlijk boek te schrijven waarin ze je met hilarische en inspirerende verhalen levensveranderende inzichten geeft. In hoofdstukken als
‘Je brein is je bitch’, ‘Angst is voor losers’ en ‘Het was de schuld van mijn onderbewustzijn’ neemt Sincero je mee op een transformerende tour. Ze laat je zien hoe je je financiën, relaties en carrière een boost geeft en eigenlijk alle geweldige dingen kunt krijgen waar je naar verlangt.
Ben je bang om gezien te worden met een zelfhulpboek? Geen zorgen. Sincero was aanvankelijk ook een scepticus en heeft daarom dit boek geschreven met alleen de beste adviezen zonder een new age-sausje. Na het lezen van dit boek ben je een badass, ken je jezelf en snap je waarom je dingen doet, weet je te houden van de dingen die je niet kunt veranderen en de dingen te veranderen waar je niet van houdt, en hoe je het leven gaat krijgen waar je vroeger altijd jaloers op was.
Mijn recensie van dit boek, kun je hier lezen.
Calendar Girl, alles heeft een prijs – Audrey Carlan
Een knappe jonge vrouw, een grote schuld van 1 miljoen, een jaar om het terug te betalen.
Mia Saunders heeft een probleem: een schuld van een miljoen dollar, die binnen een jaar afbetaald moet worden. Gelukkig heeft haar tante een exclusief escortbedrijf; en is Mia een knappe jonge vrouw met lef. Als oogstrelende ‘arm candy’ kan ze zo aan de slag bij Exquisite Escorts.
Elke maand heeft ze een nieuwe cliënt: een beroemde Franse kunstenaar, een zakenman, een verpletterend aantrekkelijke maffiazoon, een topsporter, een senator op leeftijd… Heel verschillende mannen die één ding gemeen hebben: voor Mia’s gezelschap betalen ze zonder met hun ogen te knipperen een ton. Seks is een optionele extra. Na twaalf avontuurlijke maanden zal er voor Mia meer veranderd zijn dan enkel haar banksaldo.
Vorig jaar las ik het eerste deel. Ik werd vooral getrokken door de miljoen schuld en had eigenlijk niet goed de achterkant van het boek gelezen. Ik ben waarschijnlijk een van de weinige vrouwen die de 50 shades boeken en alles in dat genre niet interessant vind. I am sorry. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik de Calendar Girl serie wel helemaal wil lezen want ik ben natuurlijk wel benieuwd hoe Mia het eraf gaat brengen met haar schuld en werk als escort dame. Het is een redelijk ordinair en rauw geschreven boek met een hoop details maar de verhalen op zich zijn leuk geschreven door de veelzijdigheid in karakters waarmee Mia in aanraking komt.
Gestrand – Mariëtte Middelbeek
Een van de dingen waar Laura na haar scheiding het meest tegenop ziet, is om als single moeder op vakantie te gaan. Maar haar zoontjes Rick en Tim zien zo’n Turks allinclusiveresort wel zitten en Laura besluit te boeken.
Na een onverwachte tussenlanding met verplichte overnachting in Istanbul, komen ze aan in Antalya. Rick en Tim hebben het enorm naar hun zin en ook Laura begint langzamerhand te ontspannen. Dat verandert als een van de andere gasten avances maakt, Laura moet niets hebben van getrouwde mannen die hun vrouw bedriegen. Of doet ze zichzelf daarmee tekort?
De boeken van Mariëtte Middelbeek lezen makkelijk weg en zijn eigenlijk allemaal wel van die boeken die je op vakantie leest. Gewoon een lekker weg lees boekje waar je makkelijk doorheen leest. Zo ook met dit boek. Een verhaal over een vrouw die worstelt met haar nieuwe leven na de scheiding, een mening heeft over mannen na alles wat haar is overkomen en haar weg probeert te vinden. Dit keer op vakantie in Turkije en uiteindelijk toch haar gevoelens opzij kan zetten voor de liefde. Een leuk en goed te lezen boek maar erg simpel. Als je gewoon even snel een leuk boek tussendoor wilt lezen, dan is dit wel een aanrader.
Mijn favoriete boeken van januari waren toch wel Lawine gevaar van Suzanne Vermeer (ik ben een groot fan van deze schrijfster) en het dagboek van Hendrik Groen (het tweede dagboek staat op mijn to read lijstje). Twee boeken die allebei lekker weg lezen, de ene spannend en de ander humoristisch. Zeker aanraders als je lekker weglezende boeken zoekt.
Hoe gaat het met jullie Goodreads challenge? Wat is jullie favoriete boek van januari?
Take care!
xoxo
Bron foto’s en boek beschrijvingen: Bol.com
Voor deze blog zijn affiliate links gebruikt. Klikken en kopen via deze links is lief en helpt Plus een Beetje maar kost niets extra’s.
Dat eerste boek heb ik ook gelezen, ik vond het heel inspirerend (en ook wel een beetje vermoeiend) 🙂
Lawinegevaar heb ik mee in mijn handen gestaan. Toch wel de moeite waard dus? Terug op het lijstje voor de vakantie dus! Dat boek van Hendrik Groen heb ik op mijn boekenplank in Storytel staan en klik ik elke keer weg. Misschien toch maar eens aan beginnen. Ik geloof wel dat ik het heel leuk ga vinden, maar er zijn altijd boeken die ik eerder wil horen.
En dat bad ass-boek ken ik nog niet! Die wil ik zeker lezen, bedankt voor de tip.
Leuke reviews schrijf je!
Hendrik Groen heb ik ook regelmatig weg gelegd hoor .. vond het een beetje een raar boek. Maar ineens zat ik erin en kon ik hem niet wegleggen.
Lawinegevaar is zeker een aanrader. Wel wat extremer en vreemder dan haar andere boeken maar misschien maakt dat hem wel zo boeiend.
Dank je wel voor het compliment 🙂
Miracle Morning lijkt me een heel interessant boek. Mijn mooiste boek dat ik las in januari was Het geheim van Montmartre van D. Rizzati.
Het is een heel interessant boek. Nu alleen nog even gaan proberen of het werkt ;-).
Ik ga jouw aanrader meteen op mijn to read lijstje zetten. Tot nu toe waren al jouw tips goede boeken 🙂
Die calendar girls serie heb ik al een paar keer voorbij zien komen in de kobo webshop.
50 shades heb ik wel gelezen, gewoon om te weten waar die hype over ging.
Gewoon een opgeklopte stationsroman dus.
Ik lees dat wel eens graag als ik gewoon niet te veel wil nadenken bij een boek, gewoon hersenloos leesvoer dus. (Oeh dat klinkt oneerbiedig, maar zo bedoel ik het dus niet!)
Hahaha .. klinkt helemaal niet oneerbiedig hoor .. heel erg herkenbaar. Ik wil soms gewoon niet nadenken bij een boek en gewoon lekker luchtig iets weg kunnen lezen. Calendar girl is redelijk ordinair vind ik maar ja, ieder zijn genre toch.