Selecteer een pagina

photogrid_1498014422818

Vorige week eindigde ik mijn wekelijkse fotodagboek met een behoorlijke cliffhanger en daar had ik een reden voor. Ik vertrok namelijk op zaterdag, samen met mijn moeder, voor een weekje naar Playa de las Americas in Tenerife en ik wilde de volledige week in een fotodagboek samenvatten. Deze week dus een extra lang fotodagboek met al onze belevenissen op Tenerife. Benieuwd wat wij allemaal gedaan hebben, lees dan snel verder.

Zaterdag 10 juni ’17

photogrid_1498014309297

Vandaag vertrekken wij naar Tenerife! Na lange tijd eindelijk weer eens op vakantie. Ik ben ruim op tijd klaar maar heb uiteindelijk wel stress om mijn bagage aangezien wij voor de optie 15 kilo hebben gekozen. Je zou denken dat je voor een week niet veel nodig hebt maar toch slaat de stress toe. Uiteindelijk verloopt het allemaal vlekkeloos en zijn wij binnen een kwartier ingechecked en door de paspoort controle. Bizar eigenlijk na alle verhalen over de stress op Schiphol. Op het vliegveld begint de vakantie pas echt. Ik koop een stapel tijdschriften (die ik uiteindelijk bijna ongelezen weer terug mee neem naar Nederland) en een parfum van Moschino, wij genieten van een lekker taartje en kopje thee en gaan op ons gemak naar het vliegtuig. De vlucht gaat prima en op Tenerife aangekomen hebben wij snel de koffers en zetten koers naar ons appartement in Playa de las Americas. Prima aankomst en begin van de vakantie. Omdat wij tegen etenstijd aankomen, gooien wij de koffer neer en gaan meteen de winkelstraat van Playa de las Americas in, op zoek naar een restaurant om te eten. We doen een gok en eten uiteindelijk geweldig. Een heerlijke eerste dag van de vakantie.

Zondag 11 juni ’17

photogrid_1498014215390

Het is zondag en wij slapen uit. Waar ik normaal in Nederland altijd vroeg wakker ben, heb ik kennelijk nu het echt nodig. We beginnen de dag met het ontbijt buffet in het hotel. Dit hebben wij niet geboekt maar kunnen wij gewoon los kopen. Ik hoef ook niet elke dag zo’n buffet maar om de vakantie mee te beginnen is het prima. Na het ontbijt lopen wij richting naar Los Cristianos waar er een lokale markt is. Het is behoorlijk warm dus het wandelen is best een beetje af zien to be honest. Maar het is een mooi stuk om te lopen. We lopen een rondje over de markt en ploffen daarna op een terras naast de markt. Even bijkomen van de hitte in een lekker zeewindje. Daarna lopen we op ons gemak terug naar het appartement. Zo’n wandeling langs de zee en boulevard is echt geen straf. In het appartement pakken wij eindelijk onze koffers en tassen uit en doen lekker relaxed. In de avond hebben wij allebei niet zo heel veel zin om nog ver te lopen voor een restaurant dus wij kiezen ervoor om naar het winkelcentrum om de hoek te gaan voor een simpele maaltijd. Ik eet een heerlijke pasta met garnalen, olie en knoflook. Een simpel gerecht maar zo lekker!

Maandag 12 juni ’17

photogrid_1498014110481

De wandeling gisteren heeft wel wat gevraagd van mijn lichaam dus we beginnen de dag rustig. Ik haal lekker vers brood bij het winkeltje van het appartementen complex en na het ontbijt, ga ik zwemmen. Heerlijk om ’s ochtends te zwemmen. Na een relaxte ochtend, lopen wij uiteindelijk tegen de middag naar de andere kant van de boulevard waar de zee een stuk ruiger is maar waar je dus prima kunt surfen. Ik vind dat zo tof om te zien. We gaan lunchen bij een leuk restaurant aan de boulevard waar een salamander ons komt vergezellen tijdens de lunch. Na de lunch belanden wij bij een schoenenwinkel waar we ons eerste paar schoenen van deze vakantie kopen. Het werden er uiteindelijk drie voor mij (oeps). Het is wederom een warme dag dus we slenteren langs wat winkels en ploffen uiteindelijk neer bij een hele leuke lounge bar waar wij onder het genot van een sapje lekker even blijven zitten. We wandelen op ons gemak terug naar het appartement voor een siësta en doen even lekker rustig aan. ’s Avonds genieten we van een geweldige Indiaanse maaltijd.

Dinsdag 13 juni ’17

photogrid_1498013954602

Sinds ik een klein meisje ben, kom ik al op Tenerife maar ik was dus nog nooit op de vulkaan de Teide geweest. Vandaag gaan wij dan eindelijk een bezoek brengen aan de Teide. We moeten vroeg opstaan om de bus te pakken voor de excursie. De weg naar de Teide toe is bijzonder. Het is namelijk een bewolkte dag maar des te hoger wij komen, des te mooier wordt het weer en op een gegeven moment zitten wij letterlijk boven de wolken. Heel speciaal is dat. Onderweg maken wij nog een tussenstop en natuurlijk kan ik het niet laten om wat te shoppen. Na een rit van anderhalf uur komen wij in het nationale park aan en kan je goed zien wat de vulkaanuitbarstingen hebben gedaan voor het eiland Tenerife. Wij gaan met de kabelbaan omhoog. Je kan niet helemaal bij de top van de Teide komen maar wij komen een goed end in de richting. Daar heb je helemaal het gevoel dat je op de top van de wereld staat. Helemaal als je ziet dat je boven de wolken bent. Een heel indrukwekkend uitzicht. We moeten op tijd weer beneden zijn dus gaan al snel weer naar de gondel. In de bus hebben wij een Nederlandse moeder en haar dochter ontmoet dus we hebben een gezellige tijd met zijn viertjes. Op de terugweg maken wij nog een stop bij een lokale winkel waar wij een aantal Canarische lekkernijen proeven. We kopen verse gedroogde vijgen en ik nog drie flesjes Canarische sauzen. Ik ben ook zo makkelijk over te halen. Als wij terugkomen bij de opstapplek van de bus, kletsen wij nog wat met de dames die wij hebben ontmoet en gaan daarna lunchen bij het Hard Rock Café in Tenerife. Overal waar ik ben en waar een Hard Rock Café is, wil ik een bezoekje brengen. We lunchen pas laat dus uiteindelijk hoeven wij niet meer ’s avonds te eten en lummelen lekker rond in het appartement.

Woensdag 14 juni ’17

photogrid_1498013807238

Vandaag gaan wij weer op excursie en gaat de wekker vroeg. Het is een bewolkte dag maar toch ontzettend warm. We gaan vandaag naar het noorden van Tenerife en bezoeken de hoofdstad Santa Cruz en La Laguna. Een behoorlijke bustocht maar zeker de moeite waard. In Santa Cruz krijgen wij maar anderhalf uur de tijd om rond te lopen en de stad te bekijken. Nu zit in Santa Cruz een winkel van mijn favoriete Spaanse sieradenmerk “Tous” en in die anderhalf uur moeten we daar naar toe. Het wordt uiteindelijk een race tegen de klok maar ik stap als een blij meisje en een Tous tasje de bus weer in. Na het bezoek aan Santa Cruz gaan wij naar La Laguna. Een klein dorpje met een geweldige kathedraal. We lopen wat rond en bezoeken de kathedraal. Iets wat ik als klein meisje al deed en die traditie hou ik er graag in. Na het bezoek aan La Laguna staat er een maaltijd in een klein dorpje aan zee op de planning maar voordat wij hier zijn, moeten we eerst een duizelingwekkende tocht door de bergen maken. Bewondering voor de driving skills van de chauffeur want die berg weggetjes zijn behoorlijk eng op sommige momenten. We rijden door een geweldig bos waar zelfs de vetplanten tegen de berg opgroeien. Heel bijzonder om te zien. We eten een typische Canarische maaltijd in een lokaal restaurant en gaan daarna weer op weg terug naar Playa de las Americas. Mijn moeder en ik ploffen nog even op een terras voor wat tapas en een flensje met Nutella en gaan daarna op ons gemak naar het appartement. Het was een bijzondere dag maar wel heel vermoeiend. Of ik word gewoon oud 😉

Donderdag 15 juni ’17

photogrid_1498013649014

We zijn allebei behoorlijk moe na de twee dagen excursies en doen dus lekker rustig aan deze ochtend. Ik haal vers brood en ga na het ontbijt nog even zwemmen. Het zwembad is dit keer wel een stuk kouder dan de eerste keer. Ik heb het hele zwembad voor mijzelf omdat ik lekker vroeg ga. Het is bewolkt dus we besluiten om een stukje richting Los Cristianos te lopen maar niet voordat ik nog even heb schoenen en parfum heb geshopt. We lunchen aan de boulevard bij The Good Burger waar wij naast heerlijke hamburgers kiezen voor uien frietjes. Heel apart maar wel lekker. We lopen nog een stukje en ploffen uiteindelijk op een bankje op de boulevard met een ijsje. De rest van de middag doen wij lekker rustig aan. Beetje lezen, beetje netflix, beetje slapen. Spanish style afternoon. ’s Avonds gaan wij bij een Mexicaans restaurant eten en eten weer heerlijk. I love it dat ieder restaurant dat wij kiezen gewoon goed is.

Vrijdag 16 juni ’17

photogrid_1498013519624

Vandaag hebben wij nog een relax dagje in de planning staan. Ik breng als eerste een bezoek aan de Kiehl’s winkel die bij ons aan de overkant zit. Het liefst had ik de hele winkel leeg gekocht maar dat kan helaas niet. De prijzen van Kiehl’s zijn ook een stuk lager dan in Nederland en ik ben gewoon gek op dit merk. Wat ik precies heb gekocht, dat laat ik jullie binnenkort zien. We wandelen weer naar de andere kan van Playa de las Americas en gaan lunchen bij het restaurant waar wij maandag ook hebben geluncht. Ik had namelijk te laat gezien dat ze daar ook gamba’s voor lunch serveren en die wil ik toch nog wel een keer eten. We zitten lekker op ons gemak en eten heerlijk. De tuin naast het restaurant zit vol met salamanders en die komen continue naast ons op de stenen zitten. Wij hebben om 3 uur een afspraak voor een express manicure en pedicure dus tot die tijd blijven wij lekker op het terras mensen kijken. We laten onze nagels mooi lakken tijdens de manicure en pedicure en lopen daarna op ons gemak weer terug naar het appartement voor een siësta. ’s Avonds wil ik nog een keer heel graag bij het Indiaanse restaurant eten waar wij eerder aten. Dit keer kiezen wij voor een gerecht van de tandoori grill en het is wederom heerlijk. De hele vakantie hebben wij elke dag geweldig gegeten en echt gelukstreffers gehad. Op de terugweg naar het appartement zien wij dat bij de meeste winkels de uitverkoop is begonnen en ik scoor nog een hele gave tas met als excuus dat mijn eigen tas op de heenweg stuk is gegaan. Goed excuus toch ;-)?

Zaterdag 17 juni ’17

photogrid_1498013391680

De laatste dag op Tenerife is helaas aangebroken. We beginnen de dag met het ontbijtbuffet en eten onze buikjes lekker vol met alle heerlijkheden. Hoe blij ik ook word van een simpel warm stokbroodje met Nutella, zo’n ontbijt buffet heeft ook een gevoel van luxe. Na het ontbijt, pakken wij de laatste dingen in en bereiden ons voor op het uitchecken. Ik heb stress want ik heb veel te veel spullen om mee terug te nemen. Iets met shop till you can drop en een limiet op de bagage kilo’s. Om 12 uur moeten we het appartement uit maar we worden pas om 16 uur opgehaald voor het vliegveld. We hangen wat rond op de boulevard en sluiten onze bezoek aan Tenerife af met een schandalig lekker stuk taart (7 sins chocolate pie) en een virgin strawberry daiquiry bij Monkey Bar & Grill. Dan is het tijd om de koffers in te laden en met de bus naar het vliegveld te gaan helaas. We zijn weer snel ingechecked en ik heb geen problemen met de extra kilo’s (thank god). Het is ontzettend druk op het vliegveld en voordat wij bij het gebied met de restaurants zijn en net met ons eten zitten, zien wij dat we al moeten inchecken. Best bizar want dit is 50 minuten voordat wij vertrekken. We rennen naar de gate en zijn gelukkig ruim op tijd in het vliegtuig. Maar het was wel even stressen. De vlucht terug naar Amsterdam is begonnen, waar wij midden in de nacht aankomen. Mijn lieve vader staat klaar om ons op te halen.

Zondag 18 juni ’17

Na vannacht pas om 2 uur thuis te zijn gekomen, slaap ik vandaag uit. Een luxe want normaal ben ik niet van het uitslapen meer op een of andere manier. Ik rommel wat rond en heb eigenlijk geen zin om mijn koffer en tas uit te pakken. Ik haal mijn sleutels op bij een van mijn vriendinnen en ga even langs mijn vader voor vaderdag. De rest van de dag lummel ik rond en doe eigenlijk niets. Dus ook mijn koffer niet uitpakken. Het is mijn offline dag dus ook geen foto’s. Een prima dag om even in de vakantie stemming te blijven hangen voordat het echte leven weer begint.

Hoe was jullie week? Wat zijn jullie plannen voor de zomervakantie?