Selecteer een pagina

Oktober is de maand waarin Pink Ribbon awareness wil creëren rondom borstkanker. Wereldwijd krijgt er elke 19 seconden een vrouw de diagnose borstkanker en 1 op de 7 vrouwen krijgt te dealen met borstkanker. In Nederland is borstkanker de 2e meest voorkomende kankersoort.

Er is heel veel geld nodig voor onderzoek op gebied van behandeling, nazorg en de lange termijn effecten van deze verschrikkelijke ziekte. Estée Lauder Companies slaat de handen in elkaar en brengt deze maand een aantal oude vertrouwde producten op de markt die in het teken staan van Pink Ribbon om geld in te zamelen voor de Breast Cancer Research Foundation.

Feiten

De feiten omtrent borstkanker liegen er niet om. In 1 jaar tijd krijgen er in Nederland 109 663 mensen de diagnose kanker. Hiervan krijgen 14 890 mensen de diagnose borstkanker.

Borstkanker komt niet alleen voor bij vrouwen maar ook 1 op de 1000 mannen krijgt te maken met borstkanker.

In Nederland is borstkanker de 2e meest voorkomende kankersoort en overlijden er jaarlijks 3132 mensen aan deze verschrikkelijke ziekte.

Bron: KWF

Estée Lauder Companies

In 1992 richtte Evelyn H. Lauder (de schoondochter van Estée Lauder) The Breast Cancer Research Foundation op en introduceerde zij Pink Ribbon als symbool voor borstkanker awareness.

Estée Lauder Companies heeft Evelyn H. Lauder altijd gesteund in haar strijd tegen borstkanker. In de loop der jaren is er al heel veel geld opgehaald om te zorgen dat er meer onderzoek gedaan kan worden, er meer scholing kan worden gegeven rondom borstkanker, er geïnvesteerd kan worden in de ontwikkeling van nieuwe behandel methoden en er meer onderzoek kan worden gedaan naar de oorzaak van borstkanker.

#TimeToEndBreastcancer

Estée Lauder companies heeft een missie en dat is een wereld zonder borstkanker met de boodschap “Time To End Breastcancer”.

Daarom zullen de merken Aveda, Estée Lauder, Clinique en Glam glow dit jaar een speciale Pink Ribbon editie van hun klassiekers introduceren om zo geld in te zamelen voor de Breast Cancer Research Foundation.

De volgende producten zijn deze maand te verkrijgen in een speciale limited edition Pink Ribbon editie:

Aveda Hand Relief Moisturising Creme with Calming Shampure Aroma

Clinique Dramatically Different Moisturising Lotion

Estée Lauder Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex

Estée Lauder Powerful Pink Color collection

Glam Glow Bubblesheet Oxygenating Deep Cleanse Mask

Stuk voor stuk mooie producten die zeker de moeite waard zijn om te gebruiken. Van elk verkocht product wordt er een donatie gedaan aan het Breast Cancer Research Foundation. Alle producten zijn limited editions en in beperkte oplage te verkrijgen. Mocht je een van de producten willen aanschaffen, check dan zeker even de websites voor de verkooppunten.

Gaan jullie een van deze producten aanschaffen?

Take care!

xoxo

Bron afbeeldingen: Shutterstock/ Estée Lauder