9200000051780876

Er is een tegenwoordig een oerwoud aan zelfhulp boeken. Voor elk kwaaltje of situatie is er wel een boek te vinden. Mocht je veel geld willen verdienen of gewoon verlicht door het leven gaan of leven met een positieve mindset of mindful in het leven staan? Er is een boek voor te vinden. Voor 2017 lijkt het mij dan ook leuk om iedere maand een review te doen van een zelfhulp boek. Vandaag bijt ik de spits af met een boek waar de titel eigenlijk voor mij de doorslag gevende factor was: Jij bent een badass van Jen Sincero.

The Book

20170109_195400

Met alle wildgroei aan inspirerende zelfhulpboeken is het Jen Sincero gelukt om een verfrissend, goudeerlijk boek te schrijven waarin ze je met hilarische en inspirerende verhalen levensveranderende inzichten geeft. In hoofdstukken als ‘Je brein is je bitch’, ‘Angst is voor losers’ en ‘Het was de schuld van mijn onderbewustzijn’ neemt Sincero je mee op een transformerende tour. Ze laat je zien hoe je je financiën, relaties en carrière een boost geeft en eigenlijk alle geweldige dingen kunt krijgen waar je naar verlangt.

Ben je bang om gezien te worden met een zelfhulpboek? Geen zorgen. Sincero was aanvankelijk ook een scepticus en heeft daarom dit boek geschreven met alleen de beste adviezen zonder een new age-sausje. Na het lezen van dit boek ben je een badass, ken je jezelf en snap je waarom je dingen doet, weet je te houden van de dingen die je niet kunt veranderen en de dingen te veranderen waar je niet van houdt, en hoe je het leven gaat krijgen waar je vroeger altijd jaloers op was.

(bron)

Transformeren van je leven

20170109_195337

Laat ik voorop stellen dat ik een behoorlijk sceptische lezer ben als het gaat om zelfhulp boeken en dat ik ook met dat gevoel aan dit boek begon. Maar (ja, dat is een maar) dit boek is de rock variant van alle zelfhulp boeken die gaan over het transformeren van je leven. Het is rechtdoor zee, oprecht, nuchter en vooral heel erg eerlijk want let’s be honest, welke schrijver heeft tot nu toe durven schrijven dat angst voor losers is? Het boek is praktisch ingedeeld in verschillende hoofdstukken, geeft goede tips en adviezen om je leven onder de loep te nemen en vervolg stappen. Jen Sincero focust zich vooral op de bewustwording. Je bewust worden van je huidige situatie en de zaken waar je tegenaan loopt. Als je je leven wilt veranderen begint het natuurlijk allemaal met bewustwording. Wat ik ontzettend mooi vond is hoe elk hoofdstuk bestond uit een stuk bewustwording, reële voorbeelden uit het eigen leven van de schrijfster, tips hoe je het kan aanpakken in je eigen leven en altijd eindigen met een to do punt om lief voor jezelf te zijn. Deze laatste gaat als een rode draad door het boek.

The Secret

20170109_195420

Heb ik dan geen punt van kritiek? Ja dat heb ik wel. Als je het boek leest en je hebt The Secret gelezen dan zie je wel dat in de basis deze twee met elkaar overeen komen. Heel veel is op dezelfde materie gestaafd. En dat is natuurlijk niet gek want heel veel boeken die gaan over het transformeren van je leven, hebben dezelfde basis. Positief denken, visualiseren, geloven in de hogere energie en leven conform je droom leven. We hebben het eigenlijk allemaal wel eens ergens gelezen en ook Jen Sincero schrijft hierover. Weliswaar in een realistische rock variant die begrijpelijk is maar soms lees ik toch nog wel een zweverige new age toon in het boek. Dat is iets waar je tegen moet kunnen of waar je doorheen moet kunnen lezen. Dat ligt natuurlijk aan jou.

Mijn mening

20170109_195300

Zou ik dit boek aanraden? Ja, als je tegen zaken in je leven oploopt die je in de weg zitten en die je wil veranderen is dit wellicht een mooi handvat waarmee je aan de slag kan. Hou wel een slag om de arm als je niet al te spiritueel bent ingesteld want het gaat regelmatig over een hogere energie maar dan kun je tussen de regels doorlezen. Het boek leest makkelijk weg en is geschreven in een begrijpbare en nuchtere taal.

Lezen jullie veel zelfhulp boeken? Welke staan op jullie to read lijst?

xoxo

Voor deze blog zijn affiliate links gebruikt. Klikken en kopen via deze links is lief en helpt Plus een Beetje maar kost niets extra’s.