Het boek wat ik vandaag review stond al enige tijd op mijn boekenplank maar ik kon mijzelf er niet toe zetten om het te lezen. Tess Holliday is natuurlijk een van de boegbeelden van de body positivity beweging en ik heb heel lang heel veel moeite gehad met mijn eigen lichaam waardoor ik afgestompt werd door alles wat met body positivity te maken had. Ik besloot het boek mee te nemen naar Marokko en toch een poging te wagen. Vandaag mijn review over “The not so subtle art of being a fat girl”.

The not so subtle art of being a fat girl – Tess Holliday

MUM. FEMINIST. SIZE 26. SUPERMODEL. LOUD. PROUD. BODY ACTIVIST. BEAUTIFUL. BUSINESS WOMAN. HOMEMAKER. CAT OWNER. FUNNY. OUTSPOKEN. WIFE. DAUGHTER. LOVER. FIGHTER. SURVIVOR.

Tess Holliday is many things and perfect is not one of them. But she loves her imperfections – after all they’ve formed the woman she is today. Tess’s number one rule in life is to love yourself – no matter who you are, where you come from, what your faults may be and what dress size you wear. It’s this discovery that has helped her through everything from a difficult childhood, being abused and bullied about her weight, to fending off social media trolls. Now here in this amusingly candid account, the woman at the forefront of the body positive movement, who has been credited with transforming the fashion industry, explains why you should be happy to make mistakes but learn from them, love your imperfections and be comfortable in your own skin – no matter how much you have!

Bron: Bol.com

Mijn mening

Ik ben blij dat ik het boek van Tess Holliday eindelijk gelezen heb en mij realiseer dat zij ook haar dagen heeft dat ze moeite heeft met haar lichaam. Dat klinkt misschien gek om mijn gevoel over dit boek mee te beginnen want het klinkt nogal negatief. Maar als je zelf struggelt met je body image dan is het niet altijd makkelijk om bij anderen te lezen of zien hoe geweldig tevreden ze zijn met wat ze hebben. En nu is Tess Holliday wel altijd heel erg realistisch geweest in wat ze deelt maar ik merk aan mijzelf dat ik een soort van filter heb opgetrokken waardoor ik heel veel posts heb ontweken als het gaat om body positivity. Het is nu niet dat ik meteen 180 graden ben omgedraaid als het gaat om body image maar het heeft wel weer wat in werking gezet.

Het boek van Tess is realistisch en eerlijk. Het laat de rauwe kant van haar leven zien en de dingen die zij mee maakt. Ze heeft geen gemakkelijke start in het leven gehad maar ook haar carrière is geen rozengeur en maneschijn. Iets wat ik mooi vind om te lezen omdat het de realiteit laat zien en niet het mooie plaatje van social media. Wat ik daarnaast goed vind, is dat ze heel veel zaken aanstipt die vaak gebeuren uit onzekerheid en juist je onzekerheid meer aanwakkeren zoals bijvoorbeeld een baan aannemen op een lager niveau of relaties aangaan met de verkeerde personen en daar wellicht dingen in doen, die je eigenlijk niet wilt. Dat maakt dit boek eerlijk, soms rauw en heftig maar ook hoopvol en realistisch. Het boek is lekker geschreven en leest daarom makkelijk weg. Uiteindelijk ben ik blij dat ik hem van de plank heb gepakt en eindelijk ben gaan lezen.

Hoe gaan jullie om met body image en de boodschappen die je krijgt via social media?

xoxo