Lezen lag dit jaar behoorlijk stil. Ik was te druk met andere dingen, ik was te druk in mijn hoofd om mij te kunnen concentreren en ik had simpelweg geen zin om te lezen. De stapel boeken die ik nog wilde lezen werd alleen maar groter en ik bedacht mij dat de vakantie een mooi startpunt was om het lezen weer op te pakken. Lekker aan het zwembad en in de zon een boek lezen. Ik begon enthousiast en las de eerste dagen meteen twee boeken uit. En toen viel ik waardoor het weer stil kwam te liggen. Maar inmiddels begint de rust weer te komen en ben ik weer begonnen. Dus tijd om mijn boek reviews weer op te pakken. Vandaag de kick off met mijn review over “Nice” van Kiki van Dijk.

Nice – Kiki van Dijk

Bron: Bol.com

Het rustige Delftse leventje van Jacky, een bekende parfumeur, wordt ruw verstoord door het bericht dat haar flamboyante zus Christine na een nare val in coma is geraakt. Halsoverkop vliegt ze naar haar geboorteplaats Nice, waar Christine een makelaarskantoor runt. Wakend bij haar zus beseft Jacky dat ze hun mysterieuze familiegeschiedenis niet langer kan negeren, zeker wanneer blijkt dat er mogelijk opzet in het spel was. Wie zou tot zoiets gruwelijks in staat zijn?
Jacky begint aan een confronterende zoektocht en ontdekt dat haar verleden meer geheimen voor haar verbergt dan ze dacht. Tijdens haar verblijf wordt ze gedwongen opnieuw te kijken naar de mensen die ze dacht te kennen en laat het zonnige Nice zich van z’n donkerste kant zien…

Bron: Bol.com

Mijn mening

Ik heb nu twee boeken van Kiki van Dijk gelezen en ik moet nu eerlijk toegeven dat zij not my type of schrijfster is. Hoewel haar boeken wel mijn favoriete genre zijn, pakken haar boeken mij gewoon niet. Vaak moet een boek, helemaal een psychologische thriller, mij direct pakken en dat heb ik bij haar boeken niet. “Nice” ben ik aan begonnen, weer weg gelegd, weer begonnen, weer weg gelegd en uiteindelijk pas uitgelezen toen ik in Marokko was.

Hoewel “Nice” gesitueerd is in een van mijn favoriete steden, was de verhaallijn te langdradig en soms verwarrend door alle verschillende persoonlijkheden waarbij ik soms de draad kwijt raakte. Er zit geen tempo of spanning in waardoor ik getrokken werd. Het enige leuke aan dit boek waren de plekken en plaatsen die genoemd worden die voor mij herkenbaar zijn zoals de oude stad Nice en de beroemde parfumstad Grasse. Ik had gehoopt dat dit boek mij zou verrassen maar helaas viel het tegen.

Wat is het laatste boek dat jullie hebben gelezen?

Xoxo

Bron stock afbeeldingen: Shutterstock