b9fbbfd45cccec3aa212f17f35a5c8e7

Happy inner soul tuesday! In januari schreef ik al dat ik vaker “zelfhulp” boeken wil reviewen en ga proberen dat elke maand te doen. Nu ben ik er deze maand achter gekomen dat “zelfhulp” niet echt de lading dekt maar dat ik het beter “inspiratie” boeken kan noemen. De recensie van vandaag gaat namelijk over een ontzettend inspirerend boek: #Girlboss van Sophia Amoruso. Een boek wat al heel lang op mijn to read lijstje stond en waar ik erg nieuwsgierig naar was. Vandaag mijn recensie van #Girlboss.

#Girlboss

9200000040899840

Sophia Amoruso wist in haar tienerjaren niet precies wat ze wilde doen. Ze had baantjes die ze niet leuk vond, maar op haar tweeëntwintigste begon ze met het verkopen van vintagekleding op eBay. Acht jaar later was ze de oprichter, CEO en het creatieve brein van Nasty Gal, een bedrijf met een omzet van meer dan 100 miljoen dollar en ruim 350 mensen in dienst. In #GIRLBOSS vertelt ze het verhaal van haar ongelooflijke succes en geeft ze veel tips. Haar boodschap is dat je jezelf moet vertrouwen en dat je je instinct moet volgen.
(bron: Bol.com)
Mijn mening
20170206_092211

Wat een ontzettend inspirerend boek! Sophia Amoruso neemt je mee op de weg naar haar succes. Van een tiener die niet weet wat zij met haar leven wil en in allerlei nietszeggende baantjes weg kwijnt naar een succesvol onderneemster van een miljoenen bedrijf waarin ze haar passie voor vintage kleding kwijt kan. Het boek vertelt haar verhaal maar laat ook andere inspirerende ondernemers aan het woord en is doorspekt met goede tips hoe je aan de slag kan gaan om van jouw passie en dromen een succes te maken.

20170206_092234

De rode draad door het boek is dat hard werken loont en dat je altijd bij jezelf moet blijven bij alles wat je doet. Sophia geeft een kijkje in haar eigen keuken en hoe zij de eigengereidheid van Nasty Gal heeft weten vast te houden door haar hart te blijven volgen maar ook door te volgen wat er gebeurde in de industrie. Daarnaast geeft ze heel veel onconventionele zakelijke tips die er voor zorgen dat je dicht bij jezelf kan blijven maar die er ook voor zorgen dat je business alles uitstraalt wat jij uitstraalt. Als er iemand een marketing en personal branding expert is, dan is het Sophia Amoruso. Naast het succesverhaal van Sophia Amoruso en alle tips die zij prijs geeft, is het boek doorspekt met inspirerende quotes en daar hou ik natuurlijk van zoals jullie weten ;-).

Sophia Amoruso is de personifiëring van The American Dream en is het ultieme voorbeeld hoe je van een nietszeggend arm leven, een multi-miljonair kunt worden. Dit boek is een aanrader voor elke vrouw die haar hart wil volgen en durft anders te zijn maar wat tips nodig heeft om op gang te komen.

Hebben jullie #girlboss al gelezen? Wat is jullie aanrader als het gaat om inspirerende boeken?

xoxo
Voor deze blog zijn affiliate links gebruikt. Klikken en kopen via deze links is lief en helpt Plus een Beetje maar kost niets extra’s.